Categories
Sanatate

Cum sa va consolidati sistemul imunitar in sezonul rece

Specialistii recomanda dobandirea unor noi obiceiuri pentru a evita infectiile respiratorii acute, cum ar fi gripa sezoniera si covid-19.

Avand in vedere sosirea sezonului de iarna, care va avea ca rezultat o crestere a infectiilor respiratorii acute, precum gripa sezoniera si covid-19, specialistii au recomandat dobandirea unor noi obiceiuri pentru intarirea sistemului imunitar.

Pentru a face fata coronavirusului – cu cele mai putine complicatii posibile – este necesar sa aveti o greutate ideala si adecvata, deoarece datorita compozitiei sale, virusul SARS-CoV- 2, traieste mai mult in grasimea corpului uman, deci este mai greu de eradicat.

Deficitul de vitamina D, in special vitamina D3, afecteaza modul in care putem face fata virusului, in momentul in care acesta intra in corpul nostru. Un sistem imunitar deprimat face ca complicatiile unei infectii respiratorii sa fie mai mari si daca adaugam la aceasta situatie ca avem o boala cardiometabolica, riscul creste.

Este bine cunoscut faptul ca alimentele joaca un rol vital in a ramane sanatosi. Majoritatea vitaminelor si mineralelor de care avem nevoie pentru aceasta, sunt usor de obtinut din fructe si legume, in special din vitamina C, importante pentru a ne proteja. De la citrice, cum ar fi mandarine, portocale si grapefruit, la legume precum ardei, spanac si cartofi, pentru a numi cateva.

In plus fata de vitamina C, vitamina E stimuleaza si sistemul imunitar si il puteti obtine din broccoli, migdale, seminte de floarea-soarelui si avocado. Este important sa tineti cont de alimentele care va slabesc sistemul imunitar.

Unul dintre factorii importanti in consolidarea sistemului imunitar este mentinerea unui nivel scazut de stres. Dar, de asemenea, trebuie sa dormiti suficient, altfel ar putea afecta sistemul tau si ar putea raci mai mult.

Cand dormim eliberam proteine ​​numite citokine , care pe langa faptul ca ne ajuta sa dormim sunt necesare pentru ca organismul sa lupte impotriva infectiilor sau inflamatiilor. Pentru adulti, o odihna buna se realizeaza dormind intre sapte si opt ore pe noapte.

Spalarea mainilor este una dintre cele mai proactive masuri de reducere a riscului de imbolnavire si de intarire a sistemului imunitar. Oamenii isi ating in mod obisnuit fata si ochii pe tot parcursul zilei (inclusiv obiceiuri precum muscatura unghiilor). Acest lucru permite microbilor sa intre cu usurinta in corp si este principalul motiv pentru a ne spala pe maini inainte de a gati sau de a manca. Germenii pot fi raspanditi si prin orice atingem, fie ca sunt butoane, clante, carti … orice.

Fumatul a fost legat de boli respiratorii si cardiovasculare, pe langa cancer. De asemenea, dauneaza sistemului imunitar in loc sa il faca mai puternic, ceea ce face corpul mai greu sa lupte impotriva infectiilor si bolilor. Va poate creste chiar riscul de aparitie a diferitelor tulburari autoimune, motiv pentru care va recomandam sa renuntati la fumat.

Vremea rece si zilele mai scurte ne pot face sa ne simtim mai putin motivati sa respectam o rutina de exercitii. Dar a face acest lucru in mod regulat poate intari sistemul imunitar, deoarece exercitiile fizice imbunatatesc circulatia. Acest lucru permite celulelor imune sa se deplaseze eficient prin corp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *